Deze impact heeft de coronacrisis op de beautyindustrie

20 november 2020 - 0 reacties

De horeca, de ziekenhuizen, winkels… Allemaal sectoren die hard zijn geraakt door de pandemie. Maar wat je je misschien niet beseft is het effect dat het heeft gehad op de beautyindustrie. Lees hier alles wat je moet weten.

Beauty

Sinds het begin van de coronacrisis werken we meer thuis, zien we minder mensen en moeten we op veel plekken een mondkapje dragen. En stel jezelf dan nu eens de vraag: welk effect hebben deze maatregelen gehad op jouw beautyroutine? Als ik naar mezelf kijk, kan ik eerlijk zeggen dat het drastisch is veranderd. Ik hydrateer mijn huid veel minder, draag minder dekkende make-up en het allergrootste verschil: (bijna) geen lipstick.

Eigenaresse Jessica Richards van Shen Beauty is gespecialiseerd in skin care. Ze is van mening dat het ergste van de pandemie voorbij is, met de aankondiging van het vaccin en durft langzaamaan haar lipstickassortiment bij te vullen.

Met alle mondkapjes is het niet heel gek dat mensen geen aandacht besteden aan het onderste gedeelte van hun gezicht, wanneer dit toch bedekt is. In het derde kwartaal daalde in de VS de verkoop van luxe make-up zelfs met 31%. Waarschijnlijk is Kylie Cosmetics een van de enige bedrijven dat amper iets heeft gemerkt van de pandemie. De nieuwste samenwerking met Dr. Seuss’s karakter The Grinch was binnen een no time uitverkocht.

Naast lipstick, is ook de verkoop van foundation en bronzer, drastisch gedaald. Richards denkt dat met de komst van het vaccin mensen weer meer zullen gaan kopen. Want laten we eerlijk zijn, na zoveel ellende, kunnen we allemaal wel een vrolijk kleurtje op onze lippen gebruiken!

 

Andere artikelen van Marjolein van de Munt

Blog geschreven door

Marjolein van de Munt

  • 152Artikelen
  • 0reacties

Reacties (0)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

@ootdnlofficial